Hej facebook

nej facebook, nu har du allt tänkt lite fel.
jag menar, hur kom du fram till att jag borde bli kompis med Göran* 55+?
vi har inga gemensamma vänner, grupper eller fansidor. inte heller spelar Göran några spel på fejan så där finns inte heller någon koppling.
på presentationsbilden slår han vass (?) iklädd shorts och linne och enligt informationen är han gift med Gertrud* 50+, en klämmig kvinna med glasögon. inte heller hon känns på något vis bekant för mig.
så nu undrar jag kära fb, hur tänkte du nu?
har jag och Göran nånting gemensamt som jag inte vet om? vad är anledningen till att du tror att jag och Göran skulle bli vänner? tänkte du kanske att han borde lära mig hur man slår vass och att jag då kunde lära honom hur man spelar piano i gengäld?
sitter han inne på visdom och kunskap som just jag borde få ta del av? eller kanske tvärt om?
är du nya tidens matchmaker/saida?
tacksam för svar.

*namnen i bloggen är fingerade

1 kommentar:

Saga sa...

jag har fått liknande och då har det varit någon som jag mailat med, kanske i ett blocket-ärende eller jobbsammanhang eller något. FB skannar av mailadresser som en annan luktar sig till snygga killar ;)