dottopann del 3

Möte 2

den första behandligen lämnade mig full av frågor. hur många behandlingar jag måste få innan jag blir bra. hur länge och hur ofta ska jag gå? bara för att nämna några.

när dr pan tar emot mig frågar han om jag känt av behandlingen.

-nja.. magen är fortfarande dålig men blodtrycket är nog bättre. eller om det är blodbristen. det som gör att jag nästan svimmar när jag reser mig upp. det har jag faktiskt inte märkt av så mycket sen senast.

-hmm.. ok, svarar dr pan och rynkar bekymrat på pannan. vi fål jobba på den mela.

vid frågan om hur länge och hur ofta svarar han att med tanke på hur länge jag varit sjuk så kan det ta lite tid att få ordning på det. kanske en gång i veckan en två-tre månader.
-vi fål se hul de gå och hul du kännel dig.

samma procedur som förra gången. först ligga på rygg och få nålar i fötter, ben, mage, händer, hals och huvud.
sen vända och få i rygg och nacke.

den här gången blev jag sinnessjukt trött under och efteråt. som att kroppen helt tömts på energi och jag längtade efter att åka hem och sova.

dagsstatus: fortfarande skitjobbig mage, har ont och sover dåligt. inga svimningskänslor eller ont i nacken.
ny tid imorgon.

1 kommentar:

Fredrik sa...

Spännande! Och kul att du skriver. Jag saknar dina ord. De är trevliga!

Katten hälsar! 8)