Pinnkakan goes dottopann!

efter att ha blivit undersökt, petad på (och i), skuren, röntgad och matad med diverse piller av sjukvården så har jag nu gett upp deras metoder och i min jakt på att bli frisk och leva ett normalt liv så provar jag mig alltså på något annat.
nu testar jag akupunktur hos underbara Dr Pan (dottopann)

boka tid

jag bokar, via telefon, ett möte för en konsultation.
dr pan pratar i telefon som man gjorde förr när telefonlinjerna kunde vara dåliga och det ibland var svårt att höra vad den andre sa. han pratar alltså väldigt högt. han pratar också med en sån där kinesisk brytning som man blir så glad av.

- hallå!!?
jag presenterar mig med förnamn och säger att jag vill boka en tid för konsultation.
- fredag 15.00! funka!? svarar doktorn och hinner nästan lägga på luren innan jag sagt ja.
efteråt undrar jag om han ens uppfattade mitt namn men det är ju egentligen inte det viktigaste.
det viktigaste är att en tid är bokad.
här ska konsulteras.

1 kommentar:

Rebban sa...

Håller tummarna för att dottopann har lösningen!