dottopann del 2

möte 1
man tar av sig skorna när man kommer in i väntrummet vilket består av två stora fotöljer,en soffa, ett litet bord och så klart små prydnadssaker och dekorationer.
det luktar trevligt och lugnande kinesisk musik strömmar ur små högtalare.
en oerhört söt lite sköterska kommer och hämtar mig och jag får träffa dr pan.
han är lika effektiv i person som över telefon och jag förstår att min tanke om att han inte uppfattat mitt namn var helt korrekt.
jag får sitta ner vid hans skrivbord och fylla i mitt namn på ett papper som han sen tar tillbaka och lägger framför sig.
han ber mig sträcka ut tungan och efter ca tre sek säger han "aha" och kluddar lite på pappret.
sen tar han ett djupt andetag och sätter igång.

- pinnkakan... du hal fel på mage. talmen jobba inte så bla. du hal ont. svålt sova. vakna mycke.
låg blodtlyck och blodblist. hmm... föl lite blod till hjälnan. ont i huve elle nacke.

jag nickar.

- nåt mela?

neej.. det va väl det, svara jag. främst magen då som är jobbig och att jag vaknar av att jag har ont.

dr pan nickar och pekar med handen mot ett litet bås med draperier runt.
det jag trodde var en konsultation blev en konsultation och en behandling.
dr pan är effektiv och slösar ingen tid.
nålarna sattes på plats med van hand som inte reagerade det minsta vid mina små ljud av obehag vid de nålar som gjorde lite ont när han satt i och vips så hade jag nålar överallt.
jag bäddades in för att inte frysa och blev tillsagd att ligga still.

jag låg där med nålarna i vad jag uppfattade som en halvtimme och med jämna mellanrum kom antingen han eller den lilla sköterskan in och skruvade på dem.
efter att han tagit bort de första blev det samma behandling med några till i rygg och nacke innan han förklarade att jag var klar för den här gången.

med några örtpiller i bagaget och en märklig känsla i kroppen gick jag därifrån med en ny tid följande onsdag.

Inga kommentarer: