kvällsilskan

hyresbolagstanten ringer efter sin lunch och påstår att besiktningen är nästa måndag.
eeeeh.... nej? för mig låter det ytterst osannolikt att jag skulle boka om tiden för besiktning pga min killes nattjobb till en annan dag då han jobbar natt.
jag sa att de hade tills på torsdag på sig och efter lite dividerande kom vi fram till att onsdag var en dag som skulle kunna passa oss allihop.
nu får vi se om hon dyker upp då eller om hon tänker strula till det en gång till.
förtroendet för den människan ligger inte på topp kan jag ju avslöja.

vi städade inte hela helgen enbart pga besiktningen utan även för att det ju skulle vara visning på lyan idag.
en person kom och kollade.
EN.
hade lika gärna kunnat skita i städningen och låtit det se ut som vanligt.

inte heller här har uppsalahem briljerat med sin kompetens.
på det papper jag fick från dom (där det står instruktioner om hur visningen ska gå till) står klart och tydligt att en representant från dom ska vara på plats och sköta visningen.
det kan man tycka är självklart då det ju ligger i deras intresse att få lägenheten uthyrd, inte mitt.
någon sådan person har jag inte sett röken av.
snäll som jag är så tog jag hand om den stackas lilla tösen som kom hit för att kolla men det gjorde jag för hennes skull, inte för deras.

nu märker man klart och tydligt att de är väldigt bra på att inkassera pengar men inte speciellt bra på att ge sina hyresgäster den service de faktiskt betalar för.
jag hoppas för deras skull att de inte får för sig att hitta några "fel" sen när de gör sin besiktning för då ska de få se vem de stungit haver.
de ska vara glada för att jag inte kräver dom på pengar för att jag gjort deras jobb.

4 kommentarer:

Saga sa...

Vilka spån!
Lika bra ni flyttar hit till min stad direkt.

Anonym sa...

Då jag själv nyligen sagt upp min lägenhet hos Uppsalahem kan jag säga att du har fel pinnkakan och fy vad det osar elakheter om dig, stackars människor och företag som kommer i din väg. I alla fall, till saken... Detta är ett direkt citat från uppsägningsinformationen:
Visning av lägenheten
Som utflyttande hyresgäst är du skyldig att låta den visas på lämplig tid. Om du inte har möjlighet att visa själv kan Uppsalahem hjälpa till med detta. Mer information om visning och vad som händer efter uppsägningen finns på nästa sida.

Denna text om att hyresgästen är skyldig att visa lägenheten finns även i lagboken under hyreslagen.
Men om man är upptagen med att skicka giftpilar omkring sig istället för att ha koll på läget så får folk omkring dig ducka.

// Hej hopp

PinnKakan sa...

naaaaaaw.... så modigt av dig att försvara detta hyvens och genomärliga (precis som alla andra av deras slag är) bostadsföretag som drabbas av mig och mina giftiga pilar. de blir säkert oerhört kränkta, sårade och ledsna. det är alltid viktigt att stå upp för den lilla människan och de som blir mobbade så well done och dagens ros till dig.
visst, du har säkert rätt i precis allt du skriver och jag har säkert inte mina fakta helt klara för mig. är man inte bakom flötet så kan man säkert se att det är skrivet i affekt och vem faan bryr sig om vad en liten pinnkaka tycker? uppenbarligen du men säkert inte många fler :)


fridens liljor!

Fanboi sa...

Hej jag är en anonym person som googlar min arbetsgivares namn på arbetstid och spyr ur mig galla. Jag vågar dessutom inte stå för vem jag är då jag inser att jag har ingen som helst grund för min småaktiga retorik.
Mina hobbyer är :
Att leka åsiktspolis.
Googla mig själv och min arbetsgivare.
Vara småaktig
Gömma mig bakom anonymitet.

Om det finns någon likasinnad här på nätet kan vi väl brevväxla?
Min adress är anonym@uppsalahemfanbois.se

Kramiz