snart är det dags för årets höjdpunkt!

jag har förstått att vissa känner en lättare panik i och med att jag fyller år om 2½ vecka.
"vad ska man köpa för present? vad önskar hon sig?"
jo, hon (dvs jag) önskar sig

• i stort sett allt av Jan Stenmark (har bara "storpack", resten saknas)

• presentkort på exempelvis Ikea eller dyl (jag håller på och boar här hemma)

• en ok mikrofon (min sjunger på sista versen så att säga. hepp!)

• garn, tyger och annat handarbetsrelaterat (hej pensionär!)

• kaffekopp (nu pratar vi modell större och inte en tantkopp. tänk "ungdomstekopp" så är du något på spåret)

• blommor eller krukväxter (du kanske har någon fin hemma som man kan ta skott från? eller plockat några fina blommor någonstans? det funkar fint!)

• böcker (där får du väl chansa på att jag inte läst den du vill ge mig. mest troligt så är det precis så det ligger till.)

• kramar (detta är inget jag önskar mig av precis vem som helst så det kan hända att jag inte tar emot den här presenten om jag tycker att det känns fel på något vis)

• hyllningar i form av sms, glada tillrop på facebook, sång och dans eller något annat festligt

• gott godis (alla vet vad det är. vet du inte det så köp något annat)

• teckningar, tavlor, skulpturer eller annan valfri konst (behöver ju alltså inte vara köpekonst utan det går precis lika bra, om inte bättre, med egentillverkade grejer)

• bling (tänk på att jag har nickelallergi så inget nickel i)

• presentkort på massage (hur duktig du än tror att du är så är min nacke och rygg en alldeles för avancerad uppgift för dig att ta dig an. bäst att låta en expert försöka fixa till den här trasiga kroppen.)

så. nu har jag gett er lite alternativ i olika prisklasser, allt från gratis till lite kostsamma saker, så det är bara att gå loss!

nu tyckte jag precis att jag hörde någon säga "men är inte du lite för gammal för det här med födelsedagspresenter?"
svaret på den frågan är ju så klart att man aldrig blir för gammal för det. speciellt inte om man är så snäll och rar som jag är.

lycka till!

Inga kommentarer: