För alltid i mitt hjärta

2013 var ett tungt år. Jag förlorade inte bara min lilla katt Boel utan också två utav de finaste människor som jag någonsin träffat.

I maj fick jag det hemska beskedet att Larsson (mitt ex, min vän och ena halvan av duon Erika & Larsson) hastigt gått bort. Det kändes så overkligt och det gör det fortfarande till viss del, och saknaden är enorm. Han var inte bara en väldigt god vän med en underbar humor och en jävligt egen stil, utan också en stor musikalisk talang, kanske rent av ett musikaliskt geni. Hans låtar och arrangemang hade alltid en egen ton och ett sound som gjorde att man genast hörde att det var han som låg bakom. Den här världen har verkligen förlorat en stor skatt och jag hoppas innerligt att något av det han spelade in ska släppas så andra får ta del av det. Det är för bra för att bara gömmas och glömmas.
Här finns länk till en del utav det.



Sen kom nästa slag.
Min psykolog Anna (AL), och senare också min vän, fick cancer och sen gick det fort. Några månader efter beskedet så var hon borta...
Jag hann prata med henne och fick då möjlighet till att säga allt det där som man vill ha sagt. Hur mycket hon betydde för mig, hur mycket hon hjälpt mig, vilken fantastisk människa hon var och vilket stort hål hon skulle lämna efter sig.
En av hennes sista önskningar var att jag skulle sjunga på hennes begravning vilket jag också gjorde. Har nog aldrig darrat så mycket på rösten och det har aldrig varit så jobbigt att sjunga men jag är glad att jag gjorde det. Det kändes som det minsta jag kunde göra och det var ett fint farväl av en väldigt speciell person.
Har tyvärr ingen kort på henne på datorn och min scanner är ur funktion så det får räcka med bara text helt enkelt.

Hade kunnat skriva lika långa farvälinlägg som jag gjorde för Boel för båda dessa två personer men det går inte. Det gör så ont så det får räcka så här.
Jag är skyldig de här två mitt liv då jag är väldigt tveksam till att jag fortfarande skulle vandra runt på denna jord om det inte vore för dem.
Mitt liv är fattigare nu men den vänskap och kärlek dessa två gav mig gör mig rik för resten av mitt liv och för det är jag mer än tacksam.

Ta hand om varandra tills vi ses igen.


Inga kommentarer: