att prata i sömnen

inatt, i drömmarnas värld gjorde jag succé bland den kulturella eliten genom att säga"du har ju ett minne som en tsetsefluga" till en man vars sexuella inviter jag inte uppskattade utan gång på gång fick värja mig mot.
så jag gick från att va en ytterst anspråkslös och nervärderad liten bloggare ute i cyberrymden till att bli hyllad och accepterad av dn-krönikörer och finskrivande författare.
inte för att det är något som jag på något sätt eftertraktar eller eftersträvar men ändå.
så här i efterhand förstår jag ju själv att så kul och fantastiskt va det faktiskt inte men just då va det som sagt en succé.
iom att jag spelar in när jag pratar i sömnen så har jag t.o.m uttalandet förevigat.synd bara att inte skratten, applåderna och hyllningarna kom med på band. det hade ju varit nåt förstås.

Inga kommentarer: