barnens brevlåda

när jag gick på lågstadiet så fanns det en tjej i klassen som hette Camilla.
hon hade ganska kraftiga eksem på sin hals. det såg nästan ut som att hon hade små maskar innanför huden och i och med att vi barn va så nyfikna på vad det var och konstant frågade, så bestämde sig våran fröken för att informera oss om vad eksem var för något i hopp om att lilla camilla då skulle få lite lugn och ro.
så blev inte fallet.
istället fick camilla, till sin stora besvikelse, ett nytt smeknamn - eksemet.

i tvåan trillade camilla på isen på gymnastiklektionen och fick taggarna från någons skridskor rätt in i pannan och fick sy fyra stygn, men det hade nog inte med hennes eksem att göra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fast ärret i pannan kanske tog fokus ifrån eksemet?

PinnKakan sa...

hmm. jaa, det är ju möjligt. jag flyttade efter det så jag vet inte.
känner att jag måste poängtera att min flytt inte hade någoting att göra med vare sig hennes eksem eller pannskadan.