forward

det går bra nu. riktigt bra.
samtidigt som det går dåligt på andra fronter men va fan, man kan inte få allt här i livet. bara nästan.

två skivor på gång och jag spenderar timmar med att skriva,sudda,skriva, sjunga, sjunga, sjunga.

jag spelar upp låtar för människor utan att darra så mycket inombords. jag vet vad jag tycker och det är det enda som egentligen spelar någon roll. kanske är det därför jag inte darrar.
kanske är det därför jag inte skäms.

jag är nästan hel. nästan.

jag vill inte ha någon annans pusselbitar, bara mina. mitt pussel, ingen annans.
det finns de som hjälper mig på vägen. som kärleksfullt pekar på tomma platser där bitar ska läggas och som säger att det inte gör någonting när bitarna inte passar. för i lådan ligger biten som ska vara just där. det är bara att vänta.

jag börjar ana konturerna av framtiden och den ser bra ut. riktigt bra.

5 kommentarer:

.perpotator sa...

tjoho! när kommer dom då?

Fredrik sa...

Ser fram emot att få höra!

PinnKakan sa...

har inga datum än. det är nog ett tag kvar innan dom släpps. hojtar till när det börjar närma sig
:)

Fru Bergsbo sa...

Kram...

loathing sa...

det är bra att du är hel, nästan hel. det ser ut som en ljus dag. en ljus framtid. det är alltid bra med musik och sång. min granne brukar bjuda in mig på små koncerter. det måste jag skriva om någon gång tror jag, på min blogg, hon är handikappad.
hon bjuder in mig i sin etta och serverar mej kakor och sen sjunger hon.

kul med pussel också. jag brukar lägga pussel med en vän men han äter bara upp pusselbitarna.