Who's that Göran?

härom dagen skrev jag ett inlägg om facebooks önskan att jag och Göran skulle bli vänner.
Göran är ett namn som jag och en mycket kär vän till mig brukar använda som "skojnamn". ett internskämt som hängt med i många år.
namnet används i många situationer och vi kan även kalla varandra för det.
stundtals kan jag nästan känna mig förföljd av namnet och ibland hör, och ser, jag det flera gånger om dagen.
när jag nu i förra inlägget får en kommentar från just Göran så tänker jag att det självklart är min gamla vän som skriver så vackert till mig men det har framkommit att det va det inte.
inte heller är det någon av de andra kandidater jag kom att tänka på.
så nu undrar jag ju förstås vem denna Göran är. är det en helt ny Göran? är det Göran från facebook? är det min gamla klasskamrat Göran från lågstadiet som nu hittat mig i bloggosfären och vill förklara sin kärlek? är det en Göran wannabe?
jag känner ett inre tvång att få svar. hjälp mig.
vem är du som uppenbarligen älskar mig mer än livet självt?

Inga kommentarer: